سفارش تبلیغ
صبا ویژن

محضر ماه

سکوت انس بن مالک و خواص زمان ما!

در چندین مورد حضرت علی (ع) به مناسبت‌های گوناگون اطرافیانش را به یاد وقایع غدیر خم انداخت و آنها را بر حقانیت سخنانش سوگند داد. علامه امینی به چند مورد اشاره نموده و آنها را شرح داده است از جمله: سوگند دادن در روزگار عثمان بن عفان، در روز رحبه، در جنگ جمل، حدیث رکبان در کوفه، در جنگ صفین و... کسانی هم بودند که به واسطه پنهان کردن حدیث غدیر به نفرین علی(ع) مبتلا شدند. برخی از این قرارند: ابو حمزه انس بن مالک، براء بن عازب انصاری، جریر بن عبدالله بجلی، یزید بن ودیعه و عبدالرحمن بن مدلج.

رهبر معظم انقلاب نیز یکسال بعد از وقایع فتنه سال 88 در یکی از جلسات درس که بحث درباره سند روایتی بود که انس بن مالک از رسول اکرم(ص) نقل کرده بود، فرمودند: «هرچند دلالت حدیث خوب است اما سندش بسیار ضعیف است. چون همه افرادی که در سلسله سند تا انس بن مالک هستند، مجهولند. خود انس بن مالک هم محل کلام است. (یعنی درباره اش حرف و اختلاف نظر است) پس از واقعه غدیر عده‌ای خود را به فراموشی زده یا واقعه را فراموش کرده بودند لذا شهادت بر صحت این واقعه تاریخی گرفته می‌شد. گویا حضرت امیر (ع) از انس نیز می‌خواهند درباره غدیر شهادت دهد ولی او سکوت کرد؛ مثل برخی آقایان که بعضی جاها سکوت اختیار می‌کنند! انس هم گویا خود را به فراموشی زده بود! (این جمله آقا با لبخند ایشان و حاضران همراه شد)»

معظم له سپس به ماجرای مبتلا شدن انس به بیماری لاعلاج را نیز ذکر کرده و مهر تاییدی بر این واقعه زدند. ضمن اینکه کنایه ایشان به قدرناشناسی برخی بود که در ایام فتنه با سکوت خود دشمن را یاری نمودند.


[ یادداشت ثابت - سه شنبه 91/8/10 ] [ 1:7 عصر ] [ علی تبریزی ] [ نظرات () ]
.: Weblog Themes By WeblogSkin :.
درباره وبلاگ

امکانات وب


بازدید امروز: 16
بازدید دیروز: 9
کل بازدیدها: 102621